vrijdag 16 maart - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Mart Drissen - WaarBenJij.nu vrijdag 16 maart - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Mart Drissen - WaarBenJij.nu

vrijdag 16 maart

Door: martdrissen

Blijf op de hoogte en volg Mart

16 Maart 2012 | Kameroen, Yaoundé

Verslag van vrijdag 16 maart
Afgelopen nacht, een nacht met toilethobbels. Heel ongemakkelijk en weinig rust. Vanmorgen door Theophile opgepikt en onderweg naar Ceforpra naar een apotheek geweest om immodium op te halen. Het heet hier intetrix, de apothekeres zegt dat het hetzelfde is. Ik vertrouw er maar op. Drie keer per dag twee capsules innemen.
Ik leef nu op water, een kopje thee en droog stokbrood. Ik denk maar zo, het is een vasten en onthoudingsdag vandaag en het lijf kan wel wat hebben.
Op het werk verder gegaan met waar we gisteren gebleven zijn. Het programma van eisen, projectplannetje maken en verder uitzoeken van geschikt materiaal.
Ik schrijf een mail naar Bert Hakvoort van HakPro om assistentie bij het maken van een voorstel voor het inrichten van de keukens en het selfservice restaurant en vraag of we het rechtstreeks vanuit Nederland in een container kunnen krijgen. Ik leg hem uit waar ik zit en waar het voor is. De reactie is snel, hij is out of office tot a.s. maandag. Afwachten maar.
Omdat ik zo niet verder kan begin ik met de opzet van mijn eind(advies)rapport volgens het PUM format. Ik schrijf een korte inleiding en formuleer de vraagstelling zodat ik later terug kan halen wat we er wel en niet van gerealiseerd hebben.
Ondertussen is rondom mij heen iedereen in rep en roer want vanmiddag is er een diploma uitreiking. Daar maken ze hier ook een feestje van. De entree wordt verbouwd tot zaal waar het gaat gebeuren, in de keuken zijn ze bezig met hapjes en er wordt gepoetst, nou ja gepoetst! Maar het ziet er, als je niet naar de details kijkt, goed uit. Ik vraag of ik niet weg moet, ik zit namelijk zoals elke dag aan een tafeltje midden in die entreehal. Ik zit niet in de weg en het is ook niet bezwaarlijk. Toch voel ik me er niet zeker onder.
De directeur de formation vraagt hoe hij in zijn praatje voor de gediplomeerden aan mij moet refereren, we worden het eens over een zinnetje.
De TV staat hard aan vanwege de loting voor de kwartfinales van de Championsleague en de Europaleague. Daartussendoor staat er achter mij een box te blazen met de muziek voor de diploma uitreiking. Naast me is de stratenmaker nog bezig met de laatste hand aan het nieuwe plaveisel en hij zingt zachtjes mee met de muziek. Kortom ik heb moeite om mijn hoofd bij het werk te houden Het komt ook doordat ik me slap voel.
Ik besluit om me naar het hotel te laten brengen om daar verder te werken. Jammer wel van de diploma uitreiking die mis ik nu. Het gaat zo echt niet. Op de terugweg spreek ik met Theophile af dat we later in de middag nog naar de kleermaker gaan op het pak en het jasje op te halen. In het hotel aangekomen blijkt dat ik bekaf ben, ik val meteen om en slaap.
De rest van de dag gaat op aan schrijven, tv kijken, mail checken (er komt niet veel reactie) en weer een slaapje.
Morgen verder!

  • 16 Maart 2012 - 21:05

    Heidi:

    Mart
    even een bericht van een voedingsdeskundige Niet te veel stopmiddelen gebruiken bij diaree is het belangrijk dat het lichaam de kans krijgt zich te ontdoen van ziekmakende bacterieeen Droog brood en thee is een prima optie om de darmen weer op orde te krijgen Bouillon kan ook een optie zijn ORS is wat je het best kun vragen bij de apotheek dat is een mengsel van zout en en glucose waardoor je niet slap gaat voelen.
    Sterkte met de darmen.
    Ik heb bewondering voor je je doet het echt geweldig man
    Het waswijffie heeft haar werk er bijna op zitten.
    Morgenavond ga ik lezen in de kerk Grethe heeft met mij geruild.
    Volgende week zaterdag ga ik naar Emmen voor de lectoren dag.
    dikke kus en beterschap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 20670

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Pum missie Khartoum Sudan

10 Maart 2012 - 25 Maart 2012

Pum missie , Yaounde

24 September 2011 - 16 Oktober 2011

uitzending PUM

Landen bezocht: