8e dag, zondag 2 oktober - Reisverslag uit Santiago de Veraguas, Panama van Mart Drissen - WaarBenJij.nu 8e dag, zondag 2 oktober - Reisverslag uit Santiago de Veraguas, Panama van Mart Drissen - WaarBenJij.nu

8e dag, zondag 2 oktober

Door: martdrissen

Blijf op de hoogte en volg Mart

02 Oktober 2011 | Panama, Santiago de Veraguas

Vandaag een kort bericht. Ik ben niet van plan veel te doen. Vanmorgen na het zwemmen, op mijn gemak gedaan. Om kwart over 8 naar de kerk gewandeld, ongeveer twee en halve km. Was wel warm en zweterig toen ik de kerk aankwam. Volle bak met veel kinderen, baby's, jonge mensen. Ik schat zo'n duizend mensen. Een rumoerig maar wel heel levendig geheel. Santiago blijkt een bisschopsstad. Hij ging voor, kon geen einde aan zijn preek breien, verder een aardige dienst, met een goede voorzanger. Daarnas naar het hotel om te ontbijten met een bordje spaghetti!! en een beker anannassap. Beetje wonderlijk naar Nederlanse begrippen. Het is hier heel gewoon om 's morgens te beginnen met gebraden kip, of ander vlees, met een soort kroepoekachtig brood.

Bijzonder is dat hier het WK honkbal is uitgebroken. Santiago is een van de speelsteden in de groepsfase. Jammer dat Nederland niet hier zit. Ik ga dinsdag naar een wedstrijd kijken.
Vanmiddag ga ik Eco aan de rand van het zwembad verder uitlezen. Het is een wonderlijk boek "de begraafplaats van Praag". Eco is een rabiate agnost, koketeert daarmee en dat stoort wel. Maar het is toch zo boeiend dat ik doorlees.
Tot morgen

• 03 Oktober 2011 - 17:36

Cécile :

Hoi Mart!

Heb even in recordtempo al u verhalen gelezen. Ziet er goed uit zeg!! Alles gaat z'n gangetje zo te zien :) Hoelang

• 03 Oktober 2011 - 17:37

Cécile:

Nou, ik duwde perongeluk op enter. Ik en laptops. Afijn...

Hoelang blijft u nog daar? Nu nog 1 week of 2 weken? Veel succes en veel plezier nog!! Hier gaat alles prima, morgen beginnen met de eerste lessen in Aachen, iedereen z'n eigene dingetje.

Groetjes en liefs,

Cécile