22e dag zondag 16 oktober - Reisverslag uit Santiago de Veraguas, Panama van Mart Drissen - WaarBenJij.nu 22e dag zondag 16 oktober - Reisverslag uit Santiago de Veraguas, Panama van Mart Drissen - WaarBenJij.nu

22e dag zondag 16 oktober

Door: martdrissen

Blijf op de hoogte en volg Mart

18 Oktober 2011 | Panama, Santiago de Veraguas

Vaqnmorgen kwam Ricardo mij om acht uur ophalen voor de toer langs de kanaalzone en door het regenwoud. We rijden parallel aan het kanal over de oude zone weg en langs het spoor dat de amrikanen hebben aangelegd.We rijden naar de Gamboa bridge over een van de voedende rivieren voor het kanaal. Vervolgens naar een prachtig resort hotal midden in het regenwoud met een prachtig uitzicht op een oude golfbaan die is omgeturnd tot tuin met zwembad voor het hotel. Op de terugweg maak ik mooie opnamen van een paar langsschuivende containergiganten.

De beloofde wandeling over een trail door het regenwoud is fantastisch, net de grote kas in de Hortus, beetje ruimer en nog veel natter. Gigantische knalblauwe vlinders klapwieken deinend langs, met vleugels zo groot als een hand, niet een maar veel!

Dan naar de sluizen van Miraflores waar een groot op de toeristen gericht bezoekerscentrum is gebouwd in het begin van deze eeuw.. Ricardo vertelt honderuit. Hij is een perfecte gids. Imposant, ook de nieuwe uitbreiding om nog grotere schepen te kunnen doorlaten dan nu. Het is wel vooruitziend geweest dat ze honderd jaar geleden de capapciteit zo goed hebben geschat dat er nu pas een uitbreiding nodig is.
Dan naar de Ancon heights, en oude legerbasis van de Amerikanen op een strategische plek. De houten, klassieke "housing' voor de manschappen is mooi die voor de officieren prachtig. Ze worden nu benut als villa's voor bevoorechtte Panamezen.

• 12 Maart 2012 - 10:04

Sip En Steph :

Hoi,
    Leuke verhalen!
    Wij gaan 23 juni naar Panama en willen naar Coiba, Darien, San Blas, Panama City en nog meer! Heb je nog tips voor ons? Waar moet je vooral wel overnachten en waar niet? Welke tours zou je aanbevelen? Andere tips???
    Wij horen het heel graag!

Groetjes