derde dag dinsdag 27 sept. - Reisverslag uit Santiago de Veraguas, Panama van Mart Drissen - WaarBenJij.nu derde dag dinsdag 27 sept. - Reisverslag uit Santiago de Veraguas, Panama van Mart Drissen - WaarBenJij.nu

derde dag dinsdag 27 sept.

Door: martdrissen

Blijf op de hoogte en volg Mart

28 September 2011 | Panama, Santiago de Veraguas

Vandaag weer hard gewerkt. Om zeven uur even zwemmen, ontbijt en om acht uur aan de slag. Omar Uribe springt van de hak op de tak. Hij lijkt erg onzeker van zijn zaken. Telkens als je denkt iets helder te hebben heeft hij second thoughts. Het houd je alert want er moet wel gereageerd worden. Het spaans gaat me qua luisteren steeds beter af en toe kan ik redelijk volgen waar ze het over hebben. Begrijpend lezen gaat voor 2/3 goed. Spreken, af en toe een bij-de-handte reactie doet het goed en maakt ze ook voorzichtig in wat ze tegen elkaar zeggen. De verhouding en de vertrouwelijkheid is overigens uitstekend. Ik geef ze kennelijk het gevoel dat ze echt worden geholpen. Omar heeft al een paar keer herhaald dat hij een besluit wil nemen over al zijn plannen tijdens mijn verblijf. Vanmorgen weer enkele dingen bekeken waaronder de plek waar hij drie appartementen wil bouwen en een gebouw met een poolzaal met drie tafels en twee grote beeldschermen om te gamen op de eerste verdieping. Je kunt er alleen wat limo krijgen en enkele zoete snacks. Het ligt uitstekend tegenover de grootste universiteit (HBO) van de stad. Veel studenten komen er poolen. Het gebouw met een drukkerij op de begane grond en drie appartementen is te koop. Hij vraagt overal mijn visie op. Vlak voor de middag naar een andere exploitatie geweest. De cafetaria van van de technische universiteit. Na de middagpauze waarin ik een stukje Real Madrid-Ajax zag (niet om blij van te worden) zijn we op kantoor verder gegaan. Met berekenen en nadenken over de plannen. Tegen zessen (ik was de tijd volledig verloren) opgehouden. Naar het hotel, even zwemmen en aan de slag met dit verslag. Straks ga ik naar de rotaryclub van Santiago. Ze beginnen om half acht. Het vaantje van Rotary Veendam komt dan te pas.Ik ben benieuwd naar hun gewoontes. Ik zit overigens naast het zwembad dat nu druk gebruikt wordt door allerlei hotelgasten. Het geeft een heel bijzondere sfeer omdat het al donker en de ruimte rondom het zwembad sfeervol verlicht is. Ik oudt ermee op. Ik ben trouwens benieuwd of er al iemand naar deze verslagen kijkt? Morgen verder.

  • 28 September 2011 - 05:30

    Carol En Niels:

    Natuurlijk lezen wij je verslag! Iedere ochtend bij het ontbijt genieten we weer van je belevenissen!
    Onze dag gaat nu beginnen! Misschien snel een keer een skype-afspraakje ;)

    Liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart

Actief sinds 20 Sept. 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 20676

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Pum missie Khartoum Sudan

10 Maart 2012 - 25 Maart 2012

Pum missie , Yaounde

24 September 2011 - 16 Oktober 2011

uitzending PUM

Landen bezocht: